Druhy LPG systémů

To, jaký typ LPG systému Vám bude do automobilu namontován, záleží na typu motoru, který ve voze máte. V současné době se používají tři systémy přestavby na plyn.

  1. Systémy centrálního směšovače:
    • Starší vozidla vybavené karburátorem si vystačí s jednoduchým systémem přestavby na plyn s centrálním směšovačem LPG, jehož hlavní výhodou je nízká cena, která začíná zhruba na 9000,- Kč.
    • Pro vozidla se vstřikováním a řízeným katalyzátorem je třeba zařízení doplněné řídicí jednotkou LPG, jehož cena je zhruba dvojnásobná.
    • Daní za jednoduchost přestavby na plyn a relativní láci těchto systémů jsou horší technické parametry – nižší výkon a vyšší spotřeba než u přestavby systémů na plyn LPG vyspělejších.
    • Tyto systémy jsou montovány například do automobilů Škoda Favorit.
  2. Systém kontinuálního vstřikování:
    • Pro novější automobily je použitelný systém přestavby  na plyn vstřikování plynu, který pracuje na obdobném principu jako systém vstřikování benzínu.
    • Přísun paliva LPG je zajišťován pro každý válec zvlášť, čímž je dosaženo lepších hodnot výkonu i spotřeby než u jednoduššího systému přestavby na plyn LPG s centrálním směšovačem.
    • Vyšší kvalitě odpovídá i vyšší cena, která začíná na 22.000,- Kč.
    • Tyto systémy jsou montovány např. do Škoda Felicia.
  3. Systém sekvenčního vstřikování:
    • Zatím nejsofistikovanějším systémem přestavby na plyn LPG vstřikování, určeným pro moderní automobily, je systém sekvenčního vstřikování plynu.
    • Na rozdíl od předchozího systému přestavby na plyn, jsou zde trysky zajišťující vstřikování plynu do válců elektronicky řízeny.
    • Při použití tohoto systému přestavby na plyn LPG, se spotřeba i výkon motoru při provozu na plyn blíží provozu na benzín.
    • Cena za montáž přestavby LPG tohoto systému se pohybuje od 27.000,-Kč.
    • Tyto systémy jsou vhodné pro VW Passat, Škoda Superb či Ferari.