Jaký systém zástavby LPG si vybrat?
Záleží hlavně na tom, kolik peněz hodláte do přestavby na plyn LPG investovat a jaký typ motoru ve voze máte. V současné době se používají tři systémy přestavby na plyn.
- Systéme centrálního směšovače: Starší vozidla vybavené karburátorem si vystačí s jednoduchým systémem přestavby na plyn s centrálním směšovačem LPG, jehož hlavní výhodou je nízká cena, která začíná zhruba na 9000 Kč. — Vozidela se vstřikováním a řízeným katalyzátorem je třeba zařízení doplněné řídicí jednotkou LPG, jehož cena je zhruba dvojnásobná. Daní za jednoduchost přestavby na plyn a relativní láci těchto systémů jsou horší technické parametry – nižší výkon a vyšší spotřeba než u přestavby systémů na plyn LPG vyspělejších.
- Systém kontinuálního vstřikování: Pro novější automobily je použitelný systém přestavby na plyn vstřikování plynu, který pracuje na obdobném principu jako systém vstřikování benzínu. Přísun paliva LPG je zajišťován pro každý válec zvlášť, čímž je dosaženo lepších hodnot výkonu i spotřeby než u jednoduššího systému přestavby na plyn LPG s centrálním směšovačem. Vyšší kvalitě odpovídá i vyšší cena, která začíná na 22000 Kč.
- Systém sekvenčního vstřikování: Zatím nejsofistikovanějším systémem přestavby na plyn LPG vstřikování, určeným pro moderní automobily, je systém sekvenčního vstřikování plynu. Na rozdíl od předchozího systému přestavby na plyn, jsou zde trysky zajišťující vstřikování plynu do válců elektronicky řízeny. Při použití tohoto systému přestavby na plyn LPG, se spotřeba i výkon motoru při provozu na plyn blíží provozu na benzín. Cena za montáž přestavby LPG tohoto systému se pohybuje od 27000,-Kč.